Sunday 28 September 2014

EKSPO PERTANIAN KOLEJ VOKASIONAL LAHAD DATU

Pada 27 September 2014, telah berlangsungnya Ekspo Pertanian di Kolej Vokasional Lahad Datu. Banyak aktiviti yang telah dilaksanakan antaranya ialah Pertandingan Memancing, Pertandingan Bintang Cilik, Pertandingan Memasak dan Pertandingan mewarna bagi kategori kanak-kanak. Ramai pengunjung yang datang mengunjungi blok-blok pameran bagi setiap kursus . Tidak lupa juga pihak Kolej juga telah menjemput kolej pertanian, pusat pertanian yang berdekatan dan bank yang menawarkan modal dalam pertanian. Kami dari 1 ICT iaitu fisrt batch bagi tahun ini,sangat berbangga kerana kami telah berjaya bekerjasama dengan pensyarah kami iaitu Mr. KK dan Mr. Johny untuk menjayakan pameran kami walaupun tidak seberapa. Kami telah menyediakan Pertandingan Typing Test untuk menguji kelajuan dan ketepatan anda untuk menaip. Selain tu, kami juga telah menyediakan Sesi gambar kenang- kenangan untuk sesiapa yang berminat. Kami juga telah memberikan harga yang murah untuk harga mencuci gambar bersaiz A4 dan A3 dengan harga RM3 hingga RM 35 bagi yang berbingkaii ...

    Kami sangat ennjooy semasa Ekspo kerana banyak pameran yang telah dipamerkan kepada para pengunjung. Bagi kursus yang lain seperti Ruminan, mereka telah menyediakan pameran berkaitan dengan penjagaan lembu dan sebagainya. Saya juga sempat bergambar dengan patung sampel mereka.



Seterusnya, bagi kursus Poltri pula mereka telah mempamerkan rabbit, Burung puyuh dan ayam di blok pameran mereka . Saya juga telah mengambil sampel gambar suasana mereka.


Selain itu, bagi landskap pula mereka telah memamerkan simen ferrooo ... mereka telah menjualnya dengan harga yang murah ... 1set RM230..


Sementara itu, bagi Hortikulur hiasan pula mereka telah mempamerkan bunga-bunga yang telah mereka gubah suai ... dan ramai pengunjung yang datang melihat pelbagai jenis bunga.

Bagi Agroindustri Tanaman pula, mereka telah menjual sayuran dan juga mempamerkan daun bunga.

Bagi mekanisasi agro pula, mereka telah mempamerkan enjin dan peralatan yang digunakan semasa menjalankan amali dan jentera yang telah mereka guna dan baiki.



Bagi Pemprosessan Hasil Pertanian pula, mereka telah menjual sos cili dan minuman halia. Di blok pameran mereka.



Bagi kami pula ICT, kami telah menjalankan aktivti Typing Test .. seramai 3 org pemenang yang telah memenangi pertandingan tersebut. Antaranya ialah Syafiqah dari AVTC , Julynley juga dari AVTC dan Cikgu Norhayati iaitu pensyarah Bioteknologi. Kami juga telah bekerjasama dengan Abg Azrull dan isterinya dari Dinamik Komputer yang terletak di Sri Perdana Lahad Datu. Banyak peralatan atau aksesories komputer yang telah dipamerkan.. Termasuklah monopod dengan harga yang murah RM18 ,Power Bank RM18 juga dan sebagainya . Kami sangat gembira kerana Ekspo ini dapat dijalankan dengan lancar ... Ramai pengunjung yang datang mengunjungi Tapak Pameran kami. Kami juga dapat belajar serba sedikit bagaimana hendak berniaga 1 hari nanti.. Saya akan mempamerkan gambar2 kami 1 ICT semasa Ekspo.



ini adalah keadaan kami semasa pengunjung datang melawat ke tapak pameran kami.



Ini gambar saya semasa saya mencuba monopod yang telah mereka pamerkan .. haha .. saya sangat gembira pada saat ini kerana saya berkesempatan untuk bergambar dengan monopod yang mereka telah jual.


Apapa pun ... kami tetpp enjjooyy laa... kami harap Tahun dpan kami dapat enjooyy ekspoo yang best lagy ... Kami akan merinduii ekspo pertanian 2014 ...

Last Picture ialahh semasaa Autoshow dan Sound Blast ....


Ini saja la darie saya ... di blogg ini ... sekiann ... terima kasihh ... 

EKSPOOO PERTANIAN KOLEJ VOKASIONAL LAHAD DATU ...

TERBAIKKKK ..!!!!!

2 comments: