Sunday 1 February 2015

Pengenalan KSK 2015 sem 3

   haiii , kami telah memulakan pengajian kami semula . Hari ini 2.02.2015 kami telah berkenalan dengan subjek yang akan kami pelajari dalam SEM 3 ini . Kami telah dibahagikan kepada 4 MODUL yang akan diajar oleh Pensyarah kami iaitu En. Johny , Cik. Rosmawati dan Mr. Kasius . 

Modul 1 ,

Kami akan belajar tajuk COMPUTER SETUP yang terbahagi juga kepada 6 kemahiran iaitu bagaimana untuk setup kawasan area komputer . Selain itu , kami juga belajar setup komponen sistem unit komputer  , setup aksesori komputer , install operasi sistem komputer , install pemandu peranti ( device drivers ) dan install aplikasi software . 


Modul 2
Modul 2 ini bertajuk Computer Preventive Maintenance atau Peralatan komputer . Dalam modul ini telah dibahagikan kepada 9 kemahiran yang telah kami pelajari sedikit . Antara tajuk kecilnya ialah  mendiagnos system yang ralat atau yang berbunyi bip . Selain itu , mengekalkan system unit komputer , mengekalkan aksesori / peripherals komputer , mengekalkan kawasan kerja system komputer . Di samping itu , menjalankan pemasangan bahagian , mendiagnos  ancaman komputer , scan ancaman komputer , melaksanakan back up data , dan memantau kerja penyelenggaraan pencegahan .



Modul 3
Dalam modul 3 ini , kami telah diperkenalkan dengan Basic Computer network setup . Ianya telah terbahagi kepada 6 bahagian kemahiran juga , yang mengambil kira penyediaan persekitaran rangkaian komputer , menyediakan rangkaian susun atur komputer , menghasilkan dokumentasi rangkaian komputer , menyediakan keperluan hardware dan software , menyediakan plan aktiviti , dan menyelaras dengan jabatan lain yang berkaitan serta vendor .


Modul 4
In mOdul 4 , it teach us about Install Computer Network Cabling , Install Computer Network equipment , Establish Computer Network Connectivity and install network operating system .



No comments:

Post a Comment